Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie , które jest znane od niedawna. Sporemu gronu ludzi jest zupełnie obce, ale dla tych, którzy zajmują się wizerunkiem swoich firm w Internecie jest doskonale znane. Agencje interaktywne rozpoczęły działalność w związku ze wzrostem popularności Internetu, a także perspektywami, jakie zaoferował on właścicielom firm w zakresie marketingu. Na początku miały one spełniać rolę jedynie agencji reklamowych, jednak niebawem zmieniły kurs w kierunku programowania. Chcąc sformułować definicję agencji interaktywnej trzeba by przede wszystkim powiedzieć, że jest to firma wyspecjalizowana w prowadzeniu strategii budowy wizerunku przedsiębiorstw w Internecie na podstawie założeń przedstawionych przez klienta. Jednym słowem lansuje firmę i buduje jej markę w sieci, a także wspomaga jej działania.
Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do najważniejszych zadań agencji interaktywnych należy projektowanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to obecnie podstawowe ogniwo działalności każdej firmy. Jest najlepszym źródłem informacji o przedsiębiorstwie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeśli strona www jest nowoczesna i dobrze wypozycjonowana, bardzo łatwo odnaleźć ją w sieci, trafi więc na nią wielu, bardzo dużo odwiedzających, czyli potencjalnych klientów. Głównym celem działań pozycjonerskich jest popularyzowanie marki danej firmy w Internecie pod konkretnymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Bardzo ważne jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo wpisać w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Znaczącym działaniem dla promowania marki w sieci jest również zarządzanie kampaniami reklamowymi. Wysoka lokalizacja firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne przeważnie tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od niedawna modne stały się kampanie wykorzystujące media społecznościowe jak np. facebook. Następnym ważnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz programów, umożliwiających internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie są podejmowane przez agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Jeżeli nie posiadamy własnego serwera, możemy skorzystać z oferty hostingowej agencji interaktywnej i wynająć miejsce na jej serwerze.
Katalogowanie stron www
Nierzadko zdarza się, że agencje posiadają, zakładają własne katalogi stron. Katalog stron jest zbiorem stron internetowych, zwykle pogrupowanych według tematów, którego rolą jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się za pomocą automatu , ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog przeważnie jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony www. Opłata za umieszczenie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasami zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest wnikliwie sprawdzana pod kątem kryteriów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodawany jest odnośnik do strony klienta.
Jak widać powyżej agencje interaktywne podejmują ciąg działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Starają się kreować profesjonalny wizerunek, publikując w sieci wartościowe treści, które promowane są wieloma kanałami komunikacyjnymi, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które oferują najszerszy wachlarz usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych opiera się na tych samych podstawach jak innych firm oferujących usługi. Ich oferta skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają także osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie powinno się mylić z agencjami public relation, których priorytetowym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo podobnych celów, wykorzystują inne metody działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom dotrzeć do ogromnego grona ewentualnych klientów. Najwięcej możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności firm jest bezcenna i nieustannie rośnie. Wraz z rozwojem technologii i rozlicznych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które będzie można wykorzystać do lansowania przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm to działalność w Internecie, a agencje interaktywne mają za zadanie jak najlepiej je w tę przyszłość poprowadzić.
Jeśli chcielibyście znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się poprawą wizerunku Waszej firmy, opłaca się zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam przejrzysty katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, według układu alfabetycznego. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie banalnie proste. To świetne miejsce dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z aktywnością firmy w Internecie.